środa, 19 grudnia 2012

Piernikowe renifery


Może zacznę od tego, iż w moim domu jelenie, renifery i inne rogacze mają honorowe miejsce. Skąd ta słabość do nich - przyznawać się nie będę, bo historia jest zawiła, bardzo rozległa i wielopłaszczyznowa (generalnie na film objętościowo porównywalny do "Potopu"), natomiast musicie uwierzyć na słowo, że te pierniczki zderzyły się z ogromną aprobatą, mimo że do końca nie jestem z nich zadowolona (nie tyle z nich, co z dekoracji, ale Mama insynuuje, że cierpię na przerost ambicji i upierdliwie zachwyca się moimi różowonosymi pokrakami <3). Cóż, trening czyni mistrza, a że pierniczków nigdy za wiele to mam nadzieję, że kiedyś dojdę do satysfakcjonującego poziomu ;-)


Składniki
  • 200 g miodu
  • 2 łyżki przyprawy korzennej
  • 100 g cukru
  • 50 g masła
  • 500 g mąki
  • łyżeczka sody
  • łyżka kakao
  • 2 małe jajka, roztrzepane
  • opcjonalnie: mleko (1-2 łyżki) gdyby ciasto było zbyt suche
  • kolorowe pastylki, perełki, duuuużo lukru do dekoracji i jeszcze więcej cierpliwości ;-)
Miód, przyprawę, cukier i masło  przełożyć do rondelka, podgrzać na wolnym ogniu do uzyskania jednolitej masy. Mąkę wymieszać z sodą i kakao. Dodać do masy miodowej. Jajka roztrzepać, wlać do ciasta. Dokładnie wymieszać, zagnieść i zarobić. Gdyby ciasto nie chciało się połączyć - dodać mleko. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 48 h. Po tym czasie rozwałkować, wycinać foremką renifery. Piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez ok 10 min. Po wystudzeniu przełożyć do puszek, a tuż na kilka dni przed Świętami udekorować lukrem. Zjeść albo znów wrzucić do puszek i czekać na pierwszą gwiazdkę ;-)



źródło: Claudia - 48 pomysłów na wyśmienite ciasteczka

10 komentarzy:

  1. też mam foremki renifery ,wkrótce zrobię ciacha ;d
    śliczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne te reniferki Maniu:)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Wcale nie wyszły Ci pokraki, mnie się bardzo podobają, a i smakują pewnie rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne! Ja nie mam cierpliwości i talentu do ozdabiania lukrem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie są śliczne:).
    Zdrowych i wesołych Świąt życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najsłodsze reniferki jakie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...