niedziela, 23 listopada 2014

Spiralki z masłem orzechowym i nutellą




Rozsmakowaliśmy się w drożdżowych ciastach, a ponadto w nutelli i maśle orzechowym, więc idąc za ciosem połączyłam te smaki w jednym wypieku i zrobiłam ruloniki z (mega kalorycznym, ale jakim dobrym) nadzieniem. Skorzystałam ze swojego sprawdzonego przepisu na ciasto, które wychodzi delikatne i maślane, a po upieczeniu cudownie chrupiące.


Składniki
Zaczyn
  • 30 g drożdży
  • łyżeczka cukru
  • 100 ml mleka lekko podgrzanego
  • łyżeczka mąki pszennej
Do mleka wkruszyć drożdże, zasypać mąką i cukrem, odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.


Ciasto
  • 3 duże żółtka
  • 50 g cukru
  • 300 g mąki
  • 100 g masła
Utrzeć kogel-mogel z żółtek i cukru. Dodać mąkę, lekko ciepłe, rozpuszczone masło i rozczyn, wyrobić. Odstawić do wyrośnięcia na około pół godziny. Po tym czasie ciasto rozwałkować i posmarować nutellą i masłem orzechowym.


Nadzienie
  • słoik masła orzechowego (350 g)
  • słoik nutelli (mały)
Posmarowane ciasto zwinąć i kroić na plasterki. Układać na blasze przekrojoną częścią do góry. Pozostawić do wyrośnięcia. Piec 8-10 minut w temp. 200 st. C.




5 komentarzy:

  1. ideolo! mam jeszcze masło orzechowe lidlowe z amerykańskiego tygodnia(jest idealne do ciastek, w ciastkach lubię) i bałwankową nutellę...zrobię by poniedziałek był mniej zły niż zwykle

    OdpowiedzUsuń
  2. Są rewelacujne !!!! na pewno je w najblizszym czasie zrobie u siebie

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiały smakować wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...