sobota, 10 grudnia 2016

Sernik speculoos



Jak pisałam na fejsbukowej stronie (klik) wczoraj wieczorem całe moje mieszkanie pachniało Świętami - a to za sprawą tego, waniliowego, słodkiego serniczka na spodzie z ciasteczek speculoos (sernik na zdjęciach robiłam na lekko pokruszonych sucharkach z dodatkiem przypraw korzennych, ale w wersji ze zmielonymi ciastkami smakował mi bardziej). Naprawdę prosty, dwukrotnie wypróbowany. Polecam!


Składniki
Spód
  • 150 g ciasteczek speculoos
  • 75 g masła
Masło rozpuścić, ciasteczka zmielić i wymieszać z ciastkami. Dno foremki o wym. 20x20 cm wyłożyć papierem do pieczenia i w dno wcisnąć przygotowane ciasteczka. Schłodzić w lodówce podczas przygotowywania masy serowej

Masa serowa
  • 3 jajka
  • 2/3 szklanki cukru
  • ziarenka z 1/2 laski wanilii
  • 600 g tłustego sera 3-krotnie zmielonego
  • kilka łyżek kremu speculoos, wymieszanego z odrobiną mleka
Jajka ubić z cukrem do białości (ok. 7-10 min.), dodać ziarenka z wanilii, serek i dokładnie zmiksować. Wylać na przygotowany spód. Z kremu speculoos (trochę bardziej płynnemu dzięki dodatkowi mleka) na wierzchu sernika zrobić "esy floresy". Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez 40 min.



2 komentarze:

  1. Ależ on wygląda obłędnie! Musi być pyszniutki, a ja uwielbiam serniczki ... Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak marzenie! Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...