czwartek, 18 sierpnia 2011

Ciasto jogurtowe z mixem owoców i kokosową kruszonką


Moje pierwsze ciasto jogurtowe, które wyszło naprawdę smaczne. Dodałam do niego różne owoce, żeby nie było jednolite. Niestety, nie miałam wagi i nie wiem, czy było to 400 g, ale położyłam tyle, by przykryć całe ciasto. Zajadaliśmy je także na drugi dzień, z gałką lodów waniliowych. Tutaj źródło.


Składniki
  • 4 jaja
  • 180 g cukru
  • 300 g jogurtu naturalnego
  • 400 g mąki
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • odrobina ekstraktu śmietankowego
  • 400 g dowolnych owoców (2 śliwki, garść białych winogron, pół brzoskwini, pół jabłka, mała gruszka) 

Kokosowa kruszonka
  • 100 g mąki
  • 80 g wiórków kokosowych
  • 80 g masła
  • 50 g cukru pudru
Masło roztopić, dodać resztę składników i zagnieść kruszonkę.

Jaja ubić z cukrem na puszystą masę, następnie dodać jogurt, mąkę i proszek do pieczenia, dobrze wymieszać. Ciasto wyłożyć na blachę (27x21 cm) wyłożoną pergaminem. Na ciasto wyłożyć owoce i posypać kruszonką. Piec ok. 40 minut w 175 st.C.


7 komentarzy:

  1. uwielbiam ciasta z kokosem.. mój M też więc takie ciasto szybciutko by u nas poszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zapiszę, bo mnie zachęciłaś tym ciastem :3

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne, złociste i delikatne ciasto.
    pełne owoców.
    takie, jakie powinno byc latem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki cudownie wakacyjny wypiek :) i to słoneczko uradowane na dole fotografii :D świetne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję i pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...