czwartek, 9 sierpnia 2012

Naleśniki budyniowe (śmietankowe)


Dobry wieczór! Piszę do Was z ulewnego południa Anglii. Nie mogę spać, przyjaciółka z którą mieszkam w pokoju katuje mnie harcerskimi piosenkami (i co gorsza - swoim śpiewem, a raczej jego karykaturą :-D), ale jestem bardzo szczęśliwa. Ten kraj robi ze mną dziwne rzeczy, po wizycie tutaj czuję się jak nowonarodzona. Myślę, że każdy ma takie miejsce na Ziemi, które po prostu powoduje ekstremalne naładowanie energią, czyż nie?
Aby ten wpis nie był taki kompletnie bezużyteczny, podam Wam przepis na pyszne naleśniki. Próbowałam je już w różnych wersjach: z budyniem krówkowym, waniliowym, wiśniowym, ale definitywnie śmietankowe są najlepsze. Te ze zdjęcia smażyłam późnym wieczorem, ostudziłam je, zawinęłam w folię i włożyłam do lodówki. Rano dołożyłam dodatki i miałam szybkie śniadanko, idealne na duszny, parny poranek, prosto z lodówki.


Składniki (1 porcja)
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • czubata łyżka budyniu śmietankowego bez cukru
  • płaska łyżka cukru
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki wody gazowanej
  • jajko
  • tłuszcz do smażenia (opcjonalnie)
  • ulubione dodatki, typu serek, twarożek, konfitura, itd.
Jajko roztrzepać. Dodać olej, mleko i wodę, wymieszać. Wsypać mąkę, budyń i cukier, zmiksować na jednolitą masę. Na patelni rozgrzać tłuszcz (opcjonalnie), smażyć cienkie naleśniki, z obu stron. Podawać na ciepło, z czym lubicie (u mnie twaróg, prażone płatki migdałowe, syrop z agawy i mięta).
:-)

źródło: klik

18 komentarzy:

  1. no to te pyszne naleśniczki lądują na moją listę must eat ! mniam *_*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam naleśniki budyniowe. Bardzo przyjemnie czuć ten aromat. :) Chyba mam na nie ochotę... U Ciebie prezentują się tak apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ apetycznie wyglądają :) I piękny talerzyk :)
    Uwielbiam wszelkie placki i nalesniki z dodatkiem budyniu, są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności:) idę sobie zrobić sniadanie, bo zgłodniałam od patrzenia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też robiłam nalesniki, ale ze szpinakiem po raz pierwszy o takim smaku. Hehe:D Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm z budyniem, chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna kompozycja!
    Pyszne naleśniki.

    OdpowiedzUsuń
  8. ale sobie narobiłam ochoty tymi zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś mi się wydaje, że to musi być pyszne!:) Genialne w swej prostocie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też nie wiem, co ta Anglia ma w sobie, że po pobycie tam zawsze wracam naładowaną mega pozytywną energią. Dziś na obiad mam właśnie naleśniki, a Twojego wariantu muszę koniecznie spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniale wyglądają, mmm uwielbiam :) no to cierpliwości życzę! :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Naleśniki <3 Wyglądają fantastycznie, a smakują pewnie jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne przepisy :):):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Naleśniki pyszne :) dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...