poniedziałek, 3 września 2012

Waniliowe cukrowe serduszka (maturzystki)


Stało się. Powędrowałam dziś rano do szkoły, aby po raz ostatni w życiu rozpocząć naukę w tradycyjny sposób, we wrześniu. Za rok nie będzie już tak samo, za rok najprawdopodobniej będę wstawać przez ten miesiąc z bratem, podwozić go na lekcje, a siebie przygotowywać na opuszczenie rodzinnego gniazdka i szukać wyposażenia do mieszkania.
Ale wracając do rzeczywistości - wychodzę z założenia, że początki należy sobie umilać. Więc, żeby wszystko potoczyło się w tym roku tak, jakbym sobie życzyła, przygotowałam słodkie, malutkie serduszka, obtoczone w chrupiącym między zębami cukrze, z kropeczkami wanilii, wspaniale współgrające z kawą. Ach!


Składniki
  • 300 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 2 łyżki śmietany
  • jajko
  • ziarenka z 1/2 mięsistej laski wanilii
  • roztrzepane jajko do smarowania
  • cukier do obtaczania
Mąkę posiekać z masłem. Dodać cukier puder i wanilię, wymieszać. Wbić jajko, dodać śmietanę i zagnieść ciasto. Rozwałkować na posypanej mąką stolnicy na placuszek grubości 1/2 cm, wykrawać ciasteczka. Smarować rozkłóconym jajkiem, obsypywać cukrem (ja w nim po prostu "moczę" ciasteczka). Układać na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Piec w 200 st. C, aż się zezłocą (w zależności od wielkości ciastek będzie to trwało dłużej lub krócej - od 8 min. do 12-15).



źródło: książka "Nastolatki gotują"

24 komentarze:

  1. Bardzo urokliwe i zapewne smaczne ciasteczka.

    A matura.. to bzdura ;) za rok tak samo będziesz sobie myśleć, powodzenia w nauce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :-)
      Ja w sumie czuję, że jestem bardzo dobrze nastawiona, wypoczęta i przygotowana psychicznie. Wiem, czego chcę, do czego dążę i jak ma wyglądać moja przyszłość. Z nauką też nie mam problemów, będzie dobrze!
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
    2. Chciałam napisać to samo co Brenia ;)

      Usuń
  2. smaczne i słodkie serducha -pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  3. tak, to prawda, że takie ciasteczka idealnie współgrają z kawą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede mną druga klasa liceum. Czas biegnie tak szybko, że ani się obejrzę i też będę maturzystką. Ciasteczka wyglądają baaardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ciasteczka. One są pyszne, bardzo:).
    Mysle,że idealne na rozpoczęcie roku szkolnego. Życzę powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe zdjęcia:)
    Apetyczne ciasteczka.. takie .. rozkoszne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Maniu życzę cudownego roku pełnego sukcesów! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Są bardzo urocze i pewnie smaczne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasteczka serduszkowe wygladaja tak uroczo, ze mam ochote sie poczestowac, jesli mozna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne ciacha :)
    ja dopiero zaczynam swoją 3- letnią naukę w liceum :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie ciasteczka, jutro chcę robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają przepysznie i jeszcze z tą kawą... Tak witać poranki mogłabym zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wyglądają świetnie, ale jak dla mnie zdecydowanie za słodkie. Mam nadzieję że umilą Ci cały rok ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. na ciasteczka maturzystki chętnie się skuszę :) jakoś trzeba osładzać sobie ten ostatni rok, a co! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Apetyczne ciasteczka, cudowne zdjęcia... i zakochałam się w tej tacce ♥ Zdradzisz gdzie można dostać takie cacko ? Serdeczne pozdrowienia przesyłam Tobie, Agnieszka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabij mnie, nie pamiętam :( Kupuję mnóstwo rzeczy w przeróżnych sklepach i przez internet... I nie wiem... Ale obiecuję, że jak ogarnę to napiszę Ci jak najszybciej. Pozdrawiam ciepło! :-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...