sobota, 3 listopada 2012

Muffiny-nagrobki


Wszystkim znane, upiorne babeczki, przypominające miniaturowe nagrobki. I choć wielu jest przeciwników takich wynalazków - mnie się podobają. Smakują również bardzo dobrze - kakaowa muffina otulona słodkim, twarożkowym kremem, oprószona ciasteczkami Oreo i udekorowana nagrobkową płytą. Zarówno krem, jak i ciasteczka na owe płyty warto przygotować wcześniej, dekorację robimy tuż przed podaniem - mamy wtedy pewność, że nic nie namięknie i przy okazji pozbywamy się problemu z przechowywaniem gotowych babeczek. Te upieczone można wtedy trzymać spokojnie w temperaturze pokojowej, a krem (koniecznie) w lodówce. Ja natomiast robiłam wszystko jednego dnia i też się udało. Polecam!
Dodatkowo, debiutuję dziś na jednym zdjęciu w roli 'trzymaczki' ;-) Kiedy dekorowałam babeczki spojrzałam na swoje czarne paznokcie, idealnie równe jeszcze 3 godziny wcześniej, a które teraz cudownie odprysnęły... i doszłam do wniosku, że nieźle wpiszą się w mroczny klimat. Za aparat chwyciła Mama (nieco protestująca), a ja miałam za zadanie tylko stać grzecznie ;-) W każdym razie - pedanci i perfekcjoniści! - wybaczcie pazury, ale to był efekt zamierzony.


Składniki
  • 200 g mąki pszennej
  • 30 g czarnego, naturalnego kakao
  • łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 110 g cukru
  • 2 jajka
  • 250 g kefiru
  • 85 g masła, rozpuszczonego i ostudzonego

Krem
  • 100 g miękkiego masła
  • 100 g serka śmietankowego
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżki cukru pudru

Dodatkowo
  • kilka czekoladowych ciasteczek (8-10), zmielonych na pył (najlepiej Oreo)*
  • 12 czekoladowych ciasteczek z lukrowym lub czekoladowym napisem "RIP"
Muffiny: Składniki suche wymieszać w jednej misce, mokre w drugiej. Połączyć zawartość obu misek, ciasto wymieszać szybko i niedbale. Przełożyć do przygotowanych wcześniej foremek. Piec przez 20 min. w temp. 200 st. C. Wyjąć z formy i ostudzić całkowicie.
Krem: Masło utrzeć z cukrem pudrem. Dodać serek i ekstrakt, zmiksować. Muffiny posmarować kremem, posypać zmielonymi ciasteczkami. Naciąć nożem, robiąc miejsce na ciasteczko. W każdą babeczkę wbić "nagrobkową płytę". Gotowe! :-)

* zmieliłam ciasteczka wraz z kremem



źródło: muffiny jak tutaj

8 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...