poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Ciasto czekoladowe




Ulubione ciasto mojego brata i jednocześnie pierwszy wypiek, który robiłam w większej ilości na studiach (generalnie gotuję i piekę często, ale głównie dla siebie, dlatego modyfikuję ilość składników do max. 2-3 porcji), dlatego przepis w pierwotnej wersji był "szklankowy" (i tak go pozostawiłam), zupełnie "na oko", improwizowany w piątek po zajęciach, kręglach, między sprzątaniem mieszkania a wieczorną imprezą... :D Wtedy upiekłam początkowo 2 caista - jedno właśnie czekoladowe, drugie cynamonowe z jabłkiem, potem dorabiałam jeszcze jedno czekoladowe, a rano kolejnego dnia dla rodziców, którzy przyjechali z prowiantem - kolejne. Teraz trochę siedziałam w domu, więc upiekłam je jeszcze raz i udało mi się zrobić zdjęcia :)



Składniki (jednorazowa foremka o pojemności 1 l)
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki mleka
  • niepełna szklanka cukru
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki kakao
  • tabliczka mlecznej czekolady

Dodatkowo
  • tabliczka czekolady (u mnie mleczna)
  • orzechy

Jajka dokładnie roztrzepać, dodać olej i wymieszać trzepaczką. Dodać mleko, cukier, znów wymieszać. Dosypać proszek, sól, mąkę, kakao, wymieszać. Czekoladę posiekać i dodać do ciasta. Przelać całość do foremki, piec godzinę w temp. 180 st. C.
Czekoladę rozpuścić, polać ciasto, posypać orzechami. Voilà!





3 komentarze:

  1. fajne, proste ciacho! wyglądem przypomina murzynka i pewnie smakuje równie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie lubie takie ciasta na 2-3 porcje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no wygląda oszałamiająco, takie lekkie, pulchne, mięciutkie i moooocno czekoladowe!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...