niedziela, 31 sierpnia 2014

Chrupiące okruszki (bez pieczenia)




Bardzo łatwe, szybkie i smaczne ciasteczka, do przygotowania których potrzebujemy w zasadzie tylko muesli, bakalii i czekolady. Możemy użyć ulubionych rodzajów każdego ze składników - u mnie były to suszone morele, śliwki, rodzynki, bakaliowe muesli i ciemna czekolada, ale można spróbować np. znanego połączenia białej czekolady, kokosu i bananowego muesli, dosypać suszonych wiśni i jagód goji. Pozostawiam Was z bazowym przepisem i uciekam do kuchni próbować innych wersji :-)



Składniki (10 dużych ciastek)
  • 50 g suszonych moreli
  • 50 g suszonych śliwek
  • duża garść rodzynek
  • kilka łyżek amaretto lub innego alkoholu (u mnie żurawinówka)
  • duża garść płatków migdałowych
  • 150 g muesli *
  • tabliczka (100 g ) gorzkiej czekolady
  • tabliczka (100 g) mlecznej czekolady
  • łyżka oleju lub masła
Morele, śliwki pokroić. Przełożyć do miski, dodać rodzynki i zalać alkoholem. Odstawić na 4 h. Muesli i płatki migdałów wymieszać. Czekoladę połamać na kawałki i stopić w kąpieli wodnej wraz z olejem. Namoczone bakalie przełożyć do miski z płatkami i muesli, wlać płynną czekoladę i wymieszać. Formować ciasteczka, odkładać na talerz, tacę lub foremkę wyłożoną papierem do pieczenia. Odstawić do zastygnięcia. Smacznego! :-)

* w oryginale 120 g, ja dosypałam trochę więcej, bo moja masa była za rzadka




źródło: 'Świąteczne ciasteczka' Dr. Oetker

2 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś coś podobnego... Przepyszne chrupaczki :)
    Podoba mi się pomysł na biała wersję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...