czwartek, 11 grudnia 2014

Miodowniczek



Jestem zaskoczona tym ciastem, bo spodziewałam się zakalca i kompletnej klapy. Poza tym do ultrasłodkich wypieków bez owoców czy chociaż dżemu podchodzę z rezerwą. Tymczasem okazało się, że to jedno z większych odkryć ostatniego czasu! Zmieniłam nieco przepis, dodałam poncz i dopracowałam masę. Schłodzone w lodówce smakuje nieziemsko!
PS Ciasta wychodzi mało, raptem 12 niewielkich kawałków.


Składniki
  • 5 dużych jajek
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/4 szklanki miodu
  • 1/2 szklanki mąki pszennej razowej
Jajka ubijać, aż będą jasne i bardzo puszyste. Dodać cukier, stopniowo i dalej ucierać. Dodać miód, zmiksować. Delikatnie domieszać mąkę. Przelać masę do foremki o wym. 20x20 cm, piec ok. 30 min. w 180 st. C. Wystudzić.


Poncz
  • 100 ml kawy
  • 3 łyżki rumu
  • łyżka brązowego cukru
Wymieszać do rozpuszczenia cukru.


Dodatkowo
  • puszka masy krówkowej
  • 2 garście orzechów włoskich
  • płatki migdałów
Biszkopt (jeżeli brzegi są wyrośnięte, a środek oklapł - ściąć brzegi równolegle, pokruszyć i dodać do masy krówkowej) przełożyć 'do góry nogami' (spód na górę, góra na spód) nasączyć ponczem. Wyłożyć na wierzch masę krówkową wymieszaną z resztkami biszkoptu i pokruszonymi orzechami włoskimi i posypać migdałami. Wstawić do lodówki na 12 h. Smacznego!



źródło: 'Ciasta, ciastka i takie tam', A. Królak

6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...