środa, 14 września 2016

Babeczki czekoladowe z jeżynami



Dostałam zamówienie od mojego brata na czekoladowe babeczki, bo 'dawno nie było' ;) Wczoraj późnym wieczorem kręciłam więc ciasto, bo ze względu na panującą na zewnątrz temperaturę nie dałam rady odpalić piekarnika w trakcie dnia. Dziś dorobiłam nutellowy krem i udekorowałam babeczki jeżynami, które zrywałam chwilę po 8 rano z dziadkowego ogrodu.
PS  jeszcze wczoraj o 23 kilka ciepłych babeczek zniknęło ;)


Składniki (8 sporych babeczek)
  • 100 g miękkiego masła
  • 2/3 szklanki cukru
  • duże jajko
  • 1 1/3 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki kakao
  • 3/4 szklanki kefiru
  • 8 łyżeczek dżemu z jeżyn
Maso utrzeć z cukrem. Dodać jajko, zmiksować. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą oraz kakao. Dodawać do masy maślanej w partiach, na zmianę z kefirem. Zmiksować dokładnie. Nakładać ciasto do papilotek do 2/3 ich wysokości, na to nakładać po 1 łyżeczce dżemu i dopełniać ciastem. Piec przez 20 min. w piekarniku nagrzanym do 180 st. C.

Krem
  • 125 g mascarpone
  • duża łyżka nutelli
  • świeże jeżyny
Wymieszać serek z nutellą i dekorować kremem wystudzone babeczki. Dekorować świeżymi jeżynami.



moje babeczki nadziewałam domowym dżemem z jeżyn, bez pestek, który ręcznie przeciera mój Dziadek :) (owoce też są z własnej hodowli)


1 komentarz:

  1. Wcale się nie dziwię, że znikały jeszcze ciepłe. Wyglądają bosko! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...