sobota, 17 grudnia 2016

Piernik białoruski - chałwowy (bez tłuszczu)



Innowacyjny, ale jednocześnie staropolski, pochodzący z Kresów przepis na piernik bez tłuszczu, za to z chałwą w cieście. Jest pyszny! Upiekłam go w keksówce, potem oblałam polewą z gorzkiej czekolady i posypałam płatkami migdałowymi, ale już zastanawiam się, jak przerobić go na krajankę piernikową.

Składniki
  • 220 g chałwy 
  • jajko
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 3/4 szklanki powideł śliwkowych
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 3 szklanki mąki
  • 2 płaskie łyżeczki przyprawy korzennej 
  • 1,5 łyżeczki sody 
  • 100 g gorzkiej czekolady, płatki migdałowe do dekoracji
Do miski wrzucić rozdrobnioną chałwę, jajko, cukier, powidła, ekstrakt z wanilii i dokładnie zmiksować. Mąkę wymieszać z sodą i przyprawą korzenną, dodać do mokrych składników, wymieszać łyżką i przełożyć na blat oprószony mąką. Dokładnie zagnieść. Ciasto powinno być sprężyste i przestać się kleić. Przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez 45-50 min. Po wystudzeniu polać rozpuszczoną czekoladą i posypać płatkami migdałów.



źródło: 'Posmakuj świata'

5 komentarzy:

  1. Jeśli z chałwą, to z tłuszczem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie! A ja wciąż nie mogę się zdecydować, jaki w tym roku upiec... :(

    OdpowiedzUsuń
  3. A tę chałwę to czuć w smaku...? Jeśli tak, upiekę nawet w styczniu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czułam :) Pozdrawiam Cię ciepło :*

      Usuń
    2. To w takim razie zrobię, bo chałwę uwielbiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...