wtorek, 13 sierpnia 2013

Ricotta hotcakes


Bardzo popularne placuszki z przepisu Nigelli. Robione na bazie delikatnego serka ricotty (który ewentualnie w przypadku trudności z zakupem można zastąpić innym serem, nawet zwykłym śmietankowym - próbowałam ;-)), puszyste niczym chmurka. W oryginalnym przepisie zrobione z mąki pszennej zwykłej, ja zamieniłam ją na razową. Do ciasta dodałam też trochę ekstraktu z migdałów, dzięki czemu są wyrazistsze w smaku (można użyć dowolnego ekstraktu - nie aromatu, można ten dodatek pominąć). Polecam podawać ze świeżymi lub przetworzonymi owocami, np. jagodowymi lub innymi niezbyt soczystymi i miękkimi lub z owocowymi sosami.


Składniki (2 porcje)
  • 250 g ricotty
  • 125 ml mleka
  • 2 duże jajka
  • 100 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki oleju
  • 2 płaskie łyżki drobnego cukru lub cukru pudru
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii/migdałów/etc.
  • owoce do podania
Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli. W misce dokładnie zmiksować ricottę, żółtka, mleko oraz cukier i ekstrakt. Dodać mąkę i proszek. Delikatnie wmieszać białka. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju, smażyć placuszki (ok. 1 łyżki masy na placek - ja robiłam i większe, i mniejsze) z obu stron na złoto. Podać z wybranymi dodatkami.

Podałam ze zgrillowaną na patelni grillowej (posmarowanej olejem kokosowym) brzoskwinią, wiórkami kokosowymi i miętą. Później dodałam jeszcze domowy dżem jagodowy, jogurt z mascarpone oraz waniliowe masło kokosowe z białą czekoladą (tutaj przepis - klik)



źródło: Nigella

4 komentarze:

  1. Nie, nie! Jak tu pysznie! Te placuszki są idealne (zdjęcie z patelni przedstawia je tak pięknie), grillowana brzoskwinia - no powaliłaś mnie, do tego mięta, dżem jagodowy i jogurt mascarpone!! I to masło! Śniadanie pełne samych niezwykłych pyszności! (Boże, ile wykrzykników ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. jedne z moich faworytów, zdecydowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te delikatne, pulchne placuszki chyba lubię najbardziej !! a ty pysznie je podałaś ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...