sobota, 26 czerwca 2010

Muffinki z truskawkami



Tak, jestem męcząca i monotematyczna. Truskawki lubią wszyscy, no! My też lubimy, a że codziennie są dostarczane, to przetwórstwo się kręci... Zresztą, one mi się tak dobrze kojarzą, z latem, z ciepłem, słońcem, wakacjami... Czyli z przedmiotami marzeń każdego ucznia. Ciekawa tylko jestem, jak w tym roku będzie z malinami... Bo wstyd się przyznać, ale jeszcze żadnych owoców do tej pory, oprócz oczywiście truskawek, nie jadłam ;D.


Składniki
  • 30 dag mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 15 dag masła
  • 18 dag cukru *
  • 150 ml mleka
  • 2 duże jaja
  • szczypta soli
  • ok. 350-400 g truskawek
Mąkę wymieszać z proszkiem i solą. Masło roztopić, rozpuścić w nim cukier. Jajka roztrzepać i wymieszać z mlekiem. Do mąki dodać zawartość pozostałych dwóch naczyń, wszystko niedokładnie wymieszać. Truskawki umyć, obrać, pokroić na małe kawałki, wmieszać do ciasta. Masę przełożyć do foremek, piec w 190 st. C przez 20-25 min.


9 komentarzy:

  1. jeszcze w tym roku z truskawkami nie jadałam!
    ślicznie wyglądają
    pozdrawiam, Beta

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne muffiny, śliczne i apetyczne, jak tylko czasu mi starczy to będę je piekła ... zanim znikną sezonowe truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i pyszne muffiny! Z truskawkami wszystko pyszne:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne muffinki;) I wstążeczka- super;)

    OdpowiedzUsuń
  5. i ja korzystam z truskawek piekąc słoneczne babeczki.

    OdpowiedzUsuń
  6. prześliczne! a na dodatek te truskawy...

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pozytywne, letnie zdjęcia, nie wspominając już o muffinkach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...