niedziela, 26 września 2010

Sernik na zimno z malinami i nutą czekolady


Jak ja lubię sernik na zimno! W każdej wersji! Tym razem zrobiłam o taki, z malinami (na szczęście są jeszcze wrześniowe odmiany tych owoców) - żółtymi (z naszego ogródka) i różowymi. Sernik ma delikatny aromat czekolady, który idealnie łączy się z owocami. Polecam! :)
Zmieniłam troszkę ten przepis.

Składniki (tortownica o śr. 23 cm)
  • 100 g cukru pudru
  • łyżka waniliowego cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 4 serki homogenizowane (np. Danio - łącznie 600 g)
  • 120 g miękkiego masła + 40 g
  • 5 łyżeczek żelatyny rozpuszczonej w 200 ml gorącego mleka
  • 2 opakowania galaretki owocowej (najlepiej czerwonej)
  • 200 g ciastek Digestive
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • maliny
40 g masła rozpuścić z czekoladą, wymieszać z pokruszonymi ciasteczkami. Mieszankę wcisnąć w dno tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do lodówki.
Masło (120 g) ubić z cukrem, dodać żółtka, serki, zalać przestudzonym mlekiem z żelatyną. Trzeba uważać, bo masa szybko tężeje. Wylać na ciasteczka. Na stężonej masie ułożyć maliny, zalać tężejącymi galaretkami rozpuszczonymi w 1/2 l wody.

6 komentarzy:

  1. Latoooo! U Ciebie jest lato! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja uwielbiam serniki na zimno (:

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ladnie prezentuje sie serniczek:) malinki i galaretka, ach... pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda cudnie;D chciałabym w końcu zrobić ten ciasteczkowy spód do sernika..
    ciekawa jestem jak smakuje.;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też lubię takie serniczki, na zimno z nutą czekolady jeszcze nie robiłam, ślicznie wygląda, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie sie prezentuje ten serniczek, zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...