środa, 20 lipca 2011

Drożdżówka z jagodami i pożegnanie



Zacznę od pożegnania - chwilowego. W zasadzie do końca lipca. Na początku sierpnia wracam (razem z nowymi przepisami) i kontynuuję zmiany na blogu, których nie zdążyłam zrobić (powrót do domu, przepakowanie). Do końca wakacji ulepszę jeszcze kilka przepisów, poprawię stare - literówki, przejęzyczenia, braki, itd.
Tymczasem kilka słów, już na szybko, o drożdżówce. Bardzo smaczna, pachnąca, jagodowa. Jadłam na drugi dzień, podgrzewałam ją w mikrofalówce i rozpływała się w ustach. Przepis z 'Pani domu - Ciasta z owocami i konfitury'.


Składniki (na keksówkę o pojemności 2 litrów)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 14 dag cukru
  • 1/2 szklanki gęstego jogurtu
  • 6 łyżek oleju
  • 20 dag jagód
  • torebka drożdży instant (7 g)
  • szczypta soli
  • kilka kropelek olejku śmietankowego
  • jajko/mleko do posmarowania

Kruszonka
  • 2/3 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki cukru
  • 60 g masła
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Wlać jogurt i ponownie razem ubić. Przesianą mąkę wymieszać z drożdżami instant i solą. Do masy jajeczno-jogurtowej dodawać powoli mąkę (w oryginale - po łyżce; dla mnie trwa to za długo, dodałam szybciej i wyrabiałam ciasto dłońmi - ciasto się od nich ogrzewa i zaczyna rosnąć, od miksera rzecz jasna nie, dlatego wolę robić to ręcznie) i ucierać. Na końcu wlać olej i zmiksować (jak już mówiłam - można wyrabiać ręcznie). Odstawić do wyrastania w ciepłe miejsce na około godzinę. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia (lub wysmarować masłem i wysypać mąką/bułką tartą), wyłożyć połową odgazowanego ciasta, wysypać umyte jagody i położyć resztę ciasta. Odłożyć znów do wyrastania (15 minut). Posmarować rozmąconym jajkiem lub mlekiem i posypać kruszonką (mąkę wymieszać z cukrem, dodać zimne masło; ucierać opuszkami palców). Piekarnik nagrzać do 180 st. C. Ciasto piec przez około 45 minut.


15 komentarzy:

  1. Piękne wakacyjne ciasto, aż by się chciało poczęstować:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna drożdżówka :)
    Miłych wakacji ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownych wakacji!
    Zmiany na blogu bardzo piękne, podobnie jak to ciasto!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Drozdzowa kapitalna, zjadlabym teraz taka :)
    Wypoczywaj i wracaj szybko, pelna nowych pomyslow!

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniała jest ta drożdżówka :) baw się dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zanim znikniesz powiedz jeszcze ile gram ma torebka drożdży. Bo jestem ich wrogiem i używam zawsze świeżych. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudne ciacho i takie pysznie jagodowe:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jogurtu nie mam, jutro nabędę i piekę drożdżówę :D ale z innymi owockami bo jagódek też u mnie niet :P
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki piękny i przyjemny blog, będę tu często zaglądać. A drożdżówka z jagodami mmm pyszności. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Poproszę o kawałeczek takich pyszności.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pragnę Cię poinformować, iż Twój blog został nominowany: dowiedz się więcej - zapraszam do mnie :) http://desiccated-coconut.blogspot.com/2011/07/one-lovely-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie dzisiaj wpadł mi w ręce ten magazyn, może i ja się skuszę?

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma to jak pyszna drożdżówka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pluskotko, przepraszam Cię najmocniej, nie widziałam już Twojego komentarza :(
    Dopisałam, torebka ma 7 g
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...