poniedziałek, 26 grudnia 2011

Piernikowe ludziki


Święta, mnóstwo jedzenia i piękne prezenty. Dwie nowiutkie, pachnące książki Nigelli zaburzają moją teorię o tym, iż od przełomowego Nowego Roku zacznę się zdrowo odżywiać. Szczególnie, że zdjęcia kuszą tak bardzo, że mimo zastawionego stołu, uginającego się od jedzenia, myślę nad tym, co przygotuję jako pierwsze.
A jutro wyjeżdżam i wrócę dopiero w niedzielę albo nawet w poniedziałek. Internet (mam nadzieję!) będzie, więc i notki będą. Pod warunkiem, że zrobię wszystkiemu zdjęcia.. To dopiero będzie wyzwanie! :)
Poniższe ciasteczka są tymi, o których wspominałam tutaj. Zdjęcia sprzed lukrowania, później ozdobiłam je kolorowymi lukierkami, pastylkami i właśnie lukrem. Zmieniłam trochę przyprawy, ale poza tym trzymałam się przepisu (receptura Anusiaczka z MniamMniam).


Składniki (ok. 20 dużych ciasteczek)
  • 10 dag margaryny
  • 15 dag cukru
  • 4 łyżki miodu
  • 1 jajko
  • 35 dag mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • łyżeczka przypraw korzennych
  • pół łyżeczki cynamonu
  • pół łyżeczki imbiru
  • rodzynki, lukier, kolorowe cukiereczki
Utrzeć mikserem margarynę, cukier, miód i jajko na puszystą masę. Dodać przesianą mąkę, sodę, przyprawy, imbir, cynamon i wyrobić gładkie ciasto. Wyłożyć na oprószoną mąką stolnicę i rozwałkować na grubość 1/2 cm. Wycinać ludziki foremką (lub nożem). Przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec ok. 15 minut w temperaturze 180 st. C. Wystudzone polukrować i dowolnie ozdobić.

12 komentarzy:

  1. Jakie śliczne;) Te polukrowane kojarzą mi się z ciastkiem ze shreka;)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne!uwielbiam pierniki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie fajne uśmiechnięte! Pozdrawiam Świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pychotkowe, muszę kupić takie foremki na przyszłe święta, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Coż za śliczne ciasteczka!:)
    U mnie też ksiązka Nigelli :)
    Pozdrowienia,

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze podobał mnie się ten kształt foremek, ale nigdzie nie mogłam znaleźć. Porywam jedno ciasteczko. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie jeszcze mnóstwo pierniczków zostało :)
    śliczne ludziki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszko, ja kupiłam tą foremkę za grosze za granicą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam kształt Ciastka w ciasteczkach i piernikach:)

    OdpowiedzUsuń
  10. cudne słodziaki :)))

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczne te Twoje ciastki, słodziutka :)

    przepraszam za spamik, ale gdyby ktoś jeszcze szukał foremek to znajdziecie bardzo podobne w sklepie dekoracje.brw.com.pl - szukać w dziale kuchnia, kosztują 8 zł (są z plastiku, a nie silikonu jak jest podane w opisie) :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...