środa, 7 marca 2012

Moja ulubiona, na kanapki

 

Jestem zdania, że ktoś, kto wymyślił pasty do pieczywa był geniuszem. Uwielbiam je. Wszystkie rodzaje, wszystkie połączenia - pod warunkiem, że są dobrze doprawione. I choć nie wyglądają może zbyt uroczo - w smaku są pyszne. Dziś jedna z najbardziej znanych, jajeczno-twarogowa.  Zmodyfikowany nieco przepis z książki "Pasty, kremy i dipy".


Składniki
  • mała cebula
  • pęczek szczypiorku
  • 4 jajka
  • 4 czubate łyżki twarogu półtłustego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego lub kwaśnej śmietany
  • łyżeczka kaparów
  • sól, pieprz, ostra papryka w proszku i curry
Jajka ugotować na twardo, ostudzić i obrać. Cebulę i szczypiorek drobno posiekać. Wszystkie żółtka i jedno białko zmiksować z przyprawami, twarogiem i jogurtem na gładką pastę. Dodać kapary, cebulę i szczypiorek, wymieszać. Resztę białek pokroić w kostkę, delikatnie wmieszać do masy. Ewentualnie doprawić. Odstawić na min. 2 godziny w chłodne miejsce, żeby smaki się przegryzły.


17 komentarzy:

  1. Uwielbiam ją! Jajeczna, ser z rzodkiewką i szczypiorkiem oraz ser z rybką - najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie wypróbować. Zakodowane. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moja te zulubiona mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jajeczna to zdecydowanie moja faworytka. Muszę przypomnieć sobie jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności, też je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja takiej nie znam ....wyglada naprawdę pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam pastę jajeczną! muszę spróbować z twarogiem ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę spróbować:)uwielbiam kapary:)
    a zrób sobie pastę z tuńczyka,jajka,ogórka konserwowego,majonezu+trochę pieprzu i soli:)mniam mniam uwielbiam ja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię, zrobię, z tuńczyka nigdy nie próbowałam. Dziękuję! :)))

      Usuń
  9. Uwielbiam takie pasty i w ogóle jajka poranną porą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak Ty, ja również uwielbiam wszelkie pasty. Dziś na śniadanie jadłam bardzo podobną. :)

      Usuń
  10. Wygląda bardzo, bardzo apetycznie! Ja też uwielbiam wszelki pasty za ich prostotę właśnie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. jestem tego samego zdania, pasty są rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię wszelkie pasty a jajeczną to chyba najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tę pastę, dawno nie jadłam, dzięki za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też lubię pasty do kanapek :)Wczoraj zrobiłam z jajkiem, awokado i słodko - ostra papryką. Twoja będzie następna do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...