piątek, 31 stycznia 2014

Mleczne talarki


Słodkie, śnieżne talarki, wpisujące się w zimową aurę panującą na zewnątrz. Niewiele składników, niewiele pracy i mamy domowe pralinki - z chrupiącymi orzeszkami, które przełamują słodki, białoczekoladowy smak batoników, chlustem alkoholu i przyprószone kokosem. Dla wielbicieli Michałków i pokrewnych smaków ;-)



Składniki (ok. 10-12 talarków)
  • 75 g pełnego mleka
  • 70 g cukru
  • 20 g masła
  • 50 g zmielonych herbatników
  • 100 g mleka w proszku, pełnego
  • 30 g solonych orzeszków ziemnych, posiekanych
  • łyżka rumu
  • wiórki kokosowe do obtoczenia, ok. 100 g
Mleko podgrzać z cukrem i masłem do rozpuszczenia cukru. Dodać mleko w proszku, herbatniki, wymieszać. Wlać alkohol, dodać orzeszki. Wystudzić. Wstawić masę do stężenia do lodówki (chłodziłam przez całą noc). Formować kulki, spłaszczać i obficie obtaczać w wiórkach kokosowych. Przechowywać w lodówce.


9 komentarzy:

  1. to wygląda po prostu obłędnie! i idealnie nadaje się na imprezę w stylu krainy lodu <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli coś dla mnie ! Jestem fanką michałków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak delikatnie wyglądają, cudowny biały kolor idealnie wpasowujący się w aurę za oknem. Muszą być niezwykle delikatne, mleczne. Aż się rozmarzyłam :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis wart wypróbowania. Już zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie one są śliczne! Wyglądają tak delikatnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zimowe faktycznie, i jeszcze zdjęcia takie klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...