sobota, 3 września 2016

Ciasto Kinder Country bez pieczenia (identyczne jak batonik)




Kinder Country to od zawsze mój ulubiony batonik. W tygodniu pomyślałam, że skoro jest tyle 'batonikowych ciast' to czemu by nie zrobić też takiej wersji? Trochę się zdziwiłam, gdy przeszukam internet i odkryłam, że takie przepisy już tam są. Jednak nie do końca mi one odpowiadały (ale pewnie też kiedyś wypróbuję, bo wyglądały zachęcająco), ponieważ chciałam jak najwierniej oddać smak batonika, przygotowałam więc mleczny krem, nie dodawałam np. herbatników czy kremówki, serka. Natomiast czekoladowa polewa nie zastyga w lodówce na kamień dzięki dodatkowi śmietanki. No cóż, efekt jest super, smakiem naprawdę niemal identyczny :)


Składniki
Ciasto
  • 200 g masła
  • pół szklanki pełnego mleka
  • 2/3 szklanki cukru
  • 10 g cukru waniliowego
  • 4 szklanki pełnego mleka w proszku *
  • 3 szklanki płatków śniadaniowych Kangus

Polewa
  • tabliczka mlecznej czekolady
  • 1/4 szklanki śmietany kremówki
Masło, mleko, cukier i cukier waniliowy włożyć do garnuszka i podgrzać. Ostudzić i do lekko ciepłej masy dodać mleko w proszku. Zmiksować dokładnie. Masa konsystencją będzie przypominać plastyczną białą czekoladę, jest gęsta. Dodać płatki i wymieszać (łyżką lub ręką, nie mikserem). Przełożyć do formy o wymiarach 20x20 cm wyłożonej papierem do pieczenia, ugnieść wierzch.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Dodać kremówkę i wymieszać. Ostudzić, polać ciasto. Przechowywać w lodówce. Smacznego!

* szklanka (zawsze używam szklanki po nutelli - ma ona objętość 200 ml)) to ok. 80 g




12 komentarzy:

  1. Nie ma to jak domowe podrabiane slodyczy <3 :)
    Zapraszam do mnie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam już, jak ten batonik smakował, tak dawno go nie jadłam... Ale ciacho wygląda pysznie :)
    Też tak czasem mam - wydaje mi się, że wpadłam na jakiś zupełnie nowatorski pomysł, a okazuje się, że "wszystko już było"...

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. pol szkl mleka pelnego tzn 3,2%?
    2. 4 szkl mleka w proszku tzn ile g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Tak.
      2. Szklanka to ok. 80 g.
      4 szklanki to będzie 320 g.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. 4x szklanka o pojemności 250 ml?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklanka po nutelli, 200 ml, każda to ok. 80 g
      Pozdrawiam,
      Magda :)

      Usuń
  5. A na jaki wymiar blachy starczaja te skladniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie jest podany wymiar blaszki - 20x20 cm :)

      Usuń
  6. Super smaczne:) trochę jak "blok"

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy Ci dziekowac czy opieprzyć:) Smakuje tak samo niestety mozna jeść...i jeść...Przepycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi :D cieszę się, że smakuje! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...