piątek, 8 lipca 2011

Pralinki kokosowe (II)


Chciałam znaleźć jakiś prosty przepis na pralinki, jednak ze wszystkimi było dość dużo pracy, a ja potrzebowałam czegoś natychmiast. Zmodyfikowałam więc ten przepis (który zresztą wspominam bardzo pozytywnie), nie polewałam cukierków czekoladą, tylko zostawiłam je w białej postaci. I tak są bardzo smaczne. Polecam w obu wersjach.


Składniki (na 24 pralinki)  
  • 25 dag wiórek kokosowych
  • 100 ml śmietany kremówki 30 %
  • 10 dag cukru pudru
  • 70 g masła dobrej jakości
  • opcjonalnie: blanszowane migdały
Przesiany cukier puder wymieszać z wiórkami. Masło rozpuścić, dodać kremówkę, wymieszać. Połączyć z kokosem i cukrem. Wymieszać, włożyć na 30 minut do lodówki (u mnie leżało koło godziny). Po tym czasie z masy formować kuleczki (ewentualnie wkładać do środka każdej migdał). Trzymać w lodówce. Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Oj..długo Cię nie było, ale gdy już jesteś, nadrabiasz zaległości baaardzo intensywnie...i pysznie:))) Super te pralinki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz trochę siedzę w domu, a że pogoda taka jaka jest... (a miałam nadzieję, że będzie dziś ładnie, dobrze się zapowiadało, a tu proszę. Leje)
    Przy okazji mam gości naprzeciwko u Babci, więc jest się z kim dzielić ;)
    Pozdrawiam i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowna porcja kokosowości. mam słabośc do małych słodkich kulek.

    OdpowiedzUsuń
  4. o ja.. kokos w postaci zgrabnych, małych kuleczek to coś w sam raz dla mnie.. :) Uwielbiam go ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydowanie wybieram wersję z migdałami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Olu, ja też. Ale nie mogłam znaleźć... a że jestem zdolna to ze 2 godziny po uformowaniu kuleczek cudownie odnalazły się w szafce -.- ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Maniu - prześliczne i na pewno przepyszne:). P.S.Bardzo ładne pudełeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słodkie małe cudeńka:) Chętnie powitam je w swojej kuchni:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Och, ależ cuuudne! A ja uwielbiam kokos :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...