piątek, 27 stycznia 2012

Chlebek fitness



Chleb nie dla wszystkich. Lekko słodki i cynamonowy. My chyba jednak wolimy tradycyjne chleby i choć ten był w smaku ciekawy - najprawdopodobniej nie będę do niego wracać. W pewnych kwestiach wciąż jesteśmy konserwatywni, mimo że wydaje mi się, iż moja rodzina idzie z duchem czasu. I pewnie tak właśnie jest, a ten chleb to tylko drobne odstępstwo ;). Przepis znaleziony u Liski.
PS Jadę na ferie dziś popołudniu, ten wpis jest więc ostatnim styczniowym, kolejnego można spodziewać się nie wcześniej niż w przyszłą niedzielę. Pozdrowienia ciepłe dla wszystkich!



Składniki
Zaczyn I
  • 170 g mąki pszennej razowej
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 170 g jogurtu
  • 170 g rodzynek
Wszystkie składniki połączyć w misce. Przykryć folią i odstawić w temp. pokojowej na 12-24 h.


Zaczyn II
  • 170 g mąki pszennej razowej
  • 1/4 łyżeczki drożdży instant
  • 85 g jogurtu
  • 50 g oliwy, oleju lub topionego masła
  • 1 jajko
Składniki wymieszać w misce. Przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki na minimum 8 godzin (maksimum 3 dni).


Następnie połączyć składniki obu zaczynów i dodać:
  • 60 g mąki pszennej razowej
  • niepełną łyżeczkę soli (5/8)
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1,5 łyżki cukru lub miodu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Składniki wymieszać mikserem lub ręcznie. Powstanie dosyć gęste ciasto. Miskę przykryć folią i odstawić na 45-60 minut - ciasto podwoi objętość.
Blat posypać cienką warstwą mąki. Ciasto rozwałkować na kwadrat o boku 20 cm i grubości 1,5 cm.
Posypać ciasto mieszanką cynamonu i cukru (3 łyżki cukru plus 2 łyżeczki cynamonu). Zwinąć w dosyć ścisły rulon i przełożyć do formy wysmarowanej masłem (22,5x11,5 cm). Wierzch posmarować olejem. Przykryć folią, odstawić do wyrastania na 45-60 min. Piekarnik nagrzać do 200 st. C. Wstawić chleb, zmniejszyć temp. do 160 st. C i piec 20 minut. Następnie obrócić formę o 180 st. C i piec kolejne 25-40 minut. Chleb powinien być równomiernie upieczony.





update: jestem w górach, jest mnóstwo śniegu i zimno. Zaraz jadę na narty, ale przypomniało mi się, że zostałam zaproszona przez Majankę i Marzenę do wspólnej zabawy.



ZASADY:
1. Opublikuj u siebie na blogu logo taga.
2. Napisz, kto Cię otagował.
3. Otaguj co najmniej 5 innych bloggerek
4. Wymień i opisz kilka swoich ulubionych seriali

Przyznam szczerze, że jest to dla mnie wyzwanie, bo generalnie oglądam mało telewizji, raczej ograniczam się do obejrzenia pogody w niedzielę i ewentualnie, z nudów, włączam w sobotę jakiś film ;)
Jeśli chodzi o seriale to na tasiemce nie mam czasu, więc kiedy już coś oglądam, to rozwój akcji musi ograniczyć się do kilkunastu odcinków. I tak bardzo lubię:

  • Przepis na życie - miłość, gotowanie, kuchnia, zwariowana nastolatka, jej mama i ich perypetie.
  • Londyńczycy - młodzi ludzie rzuceni na głęboką wodę, wyjeżdżają do Londynu i próbują swoich sił w innym świecie.
oraz ostatnio
  • Julia - typowy serial, miłość, zdrady, rozstania, główni bohaterowie i tak w ostatnim odcinku będą mieli uroczy ślub, oklepany standard, ale na razie fajnie się ogląda.

Do dalszej zabawy zapraszam Olę, Kornika, Pieczarkę Mysię, Klliisię, Arvn.


Pozdrowienia raz jeszcze!

19 komentarzy:

  1. udanego odpoczynku!chlebek prezentuje się przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda fajnie, ale ja bym pominęła rodzynki ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa jestem tego smaku. Udanych ferii życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi się bardzo podoba i chyba go polubię!
    mam wszystko, idę robić! ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam chleby domowej roboty.
    a taki fitness? hm, brzmi bardzo ciekawie.
    podobaja mi się składniki. chyba się pokuszę ;]

    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspott.com

    OdpowiedzUsuń
  6. na taki slodki chlebek czasami mam ochote:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co jak co, ale normalne pieczywo to mamy pyszne :) A domowe najlepsze.

    Baw się dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie chlebki. Piękny !

    OdpowiedzUsuń
  9. O, fajnie,że wzięłaś udział w zabawie. POzdrawiam i zyczę wspaniałej pogody!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale masz fajnie :) śnieg ,narty ...Wypoczywaj i łap smaki jak wrócisz to się pochwalisz:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo to cos dla mnie, poproszę kromeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. super chlebek, robiłam go kiedyś ^.^
    chętnie bym wzięła udział w zabawie, ale brakuje mi czasu na zwykłe obowiązki, a co dopiero na pisanie na blogu:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Pewnie nie jestem zwolenniczką tego typu fit smakołyków, ale chętnie spróbuję i zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki :) Ja bym chciała być wysoką! Nie pogardziłabym nawet 180 cm wzrostu, tylko mój chłopak musiałby wtedy być wyższy o jakieś 10 cm :D Dałoby się zrobić, haha! ;P Chlebek wygląda cudownie i smakowicie. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Thanks for the marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you will be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and definitely will come back in the foreseeable future.

    I want to encourage that you continue your great work, have a nice weekend!


    my weblog - order swissrose - http://youtu.be/udt3pzrbw6g,

    OdpowiedzUsuń
  16. Hi there, this wеekеnd is pleasant for me, sincе this moment i am reading this wonԁerful eԁucational ρarаgraph here at my гeѕidenсe.


    Here is my sіte: deer antlеr; http://www.youtube.com/,

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...