niedziela, 13 maja 2012

Chlebek bananowy Sophie Dahl





Czy jest jakiś blog kulinarny, na którym nie znajdziemy tego popularnego przepisu? Jeśli nawet tak, to tak czy inaczej na większości się już znajduje, więc nie mogło go zabraknąć i u mnie. Popularny chlebek bananowy Sophie Dahl znają wszyscy, więc i ja nie pozostaję w tyle. Ciasto jest bardzo dobre, słodziutkie i mocno bananowe, wilgotne, sprężyste i zdecydowanie nie przypomina babkowatego ciasta. Polecam, szczególnie że przepis bardzo prosty i nie wymaga nawet użycia miksera. Mamy też pełną dowolność w doborze dodatków - spokojnie można do ciasta dorzucić orzechy, kakao, posiekaną czekoladę, wiórki kokosowe czy suszone owoce, np. wiśnie.


Składniki
  • 4 przejrzałe banany
  • 150 g cukru
  • 1 roztrzepane jajko
  • 75 g miękkiego masła
  • 16 g cukru waniliowego
  • 170 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka sody
Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 st. C. Podłużną formę o długości 23 cm posmarować masłem i posypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia. Banany rozgnieść widelcem, połączyć z cukrem, jajkiem, masłem i wanilią. Mąkę wymieszać z solą i sodą i dodać do bananów. Dokładnie wszystko wymieszać. Wlać do przygotowanej formy, wstawić do piekarnika i piec przez 60 minut. Po upieczeniu wystudzić w formie. Można posypać cukrem pudrem lub kakao.





9 komentarzy:

  1. ulubiony.
    i ja nie znam bloga, gdzie chlebka by nie było. nawet u mnie jest! xd a to już o czymś świadczy (gdyż zawsze jestem poza akcjami lub daleko w tyle ;p)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja go jeszcze nie robiłam. Muszę w końcu go przygotować, bo kusi strasznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie próbowałam tego chlebka, jak dotąd robiłam tylko taki z Kwestii Smaku. Ten chlebek jest tak słynny, że chyba muszę wypróbować, ale na bloga go nie wrzucę, bo i tak przepisów na niego na blogach jest w brud :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham ten chlebek <3 własnie mam banany, trzeba dobrze je wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam chlebek bananowy! Wieki go już nie robiłam i z tego powodu na blogu też go nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na moim jeszcze go nie ma - ale piekłam go :) Pora najwyższa go wrzucić, bo jedzony był w końcu nieraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny!
    A wiesz, u mnie go jeszcze nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. bananowy chlebek jak najbardziej lubie, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ten chlebek i też mam go u siebie:) smakuje cudownie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...