czwartek, 6 września 2012

Niebieski sernik (bez pieczenia)


Sernik na zimno to coroczne 'must have' sezonu malinowego. Ten również miał być z malinami. Udałam się do sąsiadki, żeby kupić koszyczek (a sernikowa koncepcja już dawno była w mojej głowie, składniki w lodówce, brakowało tylko owoców). Okazało się, że jestem spóźniona - ostatnie 5 koszyczków kupił ktoś inny. Myślę - trudno. Mam jeszcze jeżyny (akurat zerwane :>) i borówki w lodówce. A różową galaretkę zamienię na niebieską!
I powstał kolejny sernik... Bo czy może być coś lepszego od spodu z maślanych herbatników (u mnie tym razem niekruszone, bo się zapędziłam i zapomniałam o pierwotnym pomyśle) i rozpływającej się w ustach kremowej masy serowej, przełamanej kwaskowatością fioletowych i niebieskich owoców, zanurzonych w słodkiej galaretce?
PS Do tego sernika nie potrzebujemy żelatyny, pod warunkiem, że użyjemy jak najtłustszej śmietanki i serka. To zapewni deserowi stabilność i bezproblemowość w krojeniu. Pamiętajmy, żeby nie dodawać za dużo owoców (bo może to przysporzyć trochę kłopotów z dzieleniem na porcje) i o tym, że sernik musi cały czas stać w lodówce!
PS2 Moja galaretka zastygła cudownie nierówno. Sernik przygotowywałam z myślą o gościach, lodówka była zapchana i nie mogłam go zmieścić. W końcu się udało, ale pod kątem. Trudno, i tak był smaczny :-D


Składniki
  • 125 g herbatników Digestive lub innych pełnoziarnistych
  • 75 g miękkiego masła
  • 300 g zmielonego sera śmietankowego
  • 80-100 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/2 łyżeczki soku z cytryny
  • 250 ml bardzo gęstej, tłustej śmietany (min. 36%, najlepiej double cream)
  • po ok. 200-250 g borówek amerykańskich i jeżyn
  • 1-2 galaretki (u mnie niebieskie) + gorąca woda
Herbatniki zmielić na drobne okruszki i wymieszać z masłem (najlepiej w malakserze). Dno tortownicy o śr. 23 cm (zrobiłam w 26, była trochę za duża) wysmarować grubo masłem i wcisnąć przygotowane herbatniki. Wyrównać. Twarożek utrzeć z cukrem pudrem, ekstraktem, sokiem z cytryny. Śmietanę ubić na sztywno i dodać do twarożku. Masę przełożyć na przygotowany spód, wyrównać. Maliny rozłożyć na serniku. Galaretki rozpuścić w połowie podanej na opakowaniu ilości gorącej wody*. Ostudzić, tężejącą wylać na maliny. Przykryć i schłodzić przez 6 h w lodówce.
 
* jeśli używamy 1 galaretki (na 1/2 l wody) - połowa podanej na opakowaniu ilości wody to 250 ml;
jeśli używamy 2 galaretek - rozpuszczamy je razem w 500 ml wody


źródło: modyfikacja przepisu Nigelli na "Sernik czereśniowy" z książki "Nigella ekspresowo"

25 komentarzy:

  1. Gdzie kupujesz niebieskie galaretki, bo ja nigdzie ich poszukać nie mogę? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim osiedlowym sklepiku ;) Firmy Wodzisław chyba ;)

      Usuń
  2. Jaki smerfny, cudny torcik :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. znowu chodzi za mną sernik <3 muszę koniecznie zrobić, a ten wygląda świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z takimi owocami jest nawet korzystniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Slinka mi cieknie, piknie sie prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wygląda, na pewno przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie się prezentuje z tą niebieską galaretką. Prawie ja ocean ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś kupiłam dwie niebieskie galaretki i balam się ich użyć bo myślalam że niebieskie jedzenie jest nieapetyczne. Ale się myliłam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wazne galaretka, wygląda cudnie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. niebiańsko wygląda i pewnie niebiańsko pyszny <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernik z malinami widziałam już kilka razy, ale takiego jeszcze nie :)
    Wyszedł ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Woooow, jaki on jest piękny Maniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczny ten Twój serniczek! Taki smerfastyczny!

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm ta masa smietankowa musi byc pyszna!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. O, dobrze wiedzieć, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. co to za ser śmietankowy? użyłaś takiego zwykłego gotowego sera do serników czy typu cream cheese czy jaki?

    OdpowiedzUsuń
  17. Pełnotłusty, bez grudek. Używam "Mój ulubiony".

    OdpowiedzUsuń
  18. Super to wygląda :)
    http://dominikamorys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...