sobota, 5 października 2013

Trufle herbatnikowe



Eh, miałam zamiar odezwać się do Was znacznie wcześniej, ale wczoraj - gdy już wróciłam do domu - nie miałam siły na siedzenie w kuchni, a nie chciałam produkować kolejnego bezprzepisowego posta ;-)
Jestem więc dopiero teraz wraz z pomysłem na szybkie trufelki z mielonych herbatników. Pachną wanilią, są z karmelową nutą dzięki dodatkowi ciemnego cukru i obtoczone w kokosie. Poza tym są oczywiście bez pieczenia, więc nie trzeba nawet uruchamiać piekarnika. Polecam :-)
PS Jeśli chodzi o studia to na razie jest dobrze. Ludzie są super, asystenci również bardzo w porządku. Nastawiam się na mnóstwo nauki, ale też nie mam zamiaru popadać w psychozę i uczyć się 24 h na dobę, bez przerwy. Zresztą, zobaczymy, jak to będzie, na razie idę pooglądać tv, bo w studenckim mieszkaniu nie mam ani telewizora, ani internetu (tak to jest podpisywać umowę z nierzetelną firmą -.-')...



Składniki (ok. 30 trufli)
  • 300 g herbatników *
  • 75 g brązowego cukru
  • 30 g masła
  • 75 g kremówki
  • 50-60 ml pełnotłustego mleka
  • ziarenka z laski wanilii
Herbatniki zmielić na pył. Masło, cukier, kremówkę i mleko włożyć do garnuszka i podgrzać - tylko do połączenia składników i rozpuszczenia się cukru. Dodać wanilię i herbatniki, wymieszać. Formować kuleczki, obtaczać w kokosie, kakao, cukrze pudrze lub oblać czekoladą - co lubicie :-)

* użyłam półsłodkich holenderskich herbatników


6 komentarzy:

  1. bardzo fajny pomysł na trufelki :) dobry sposób na smaczny prezent ! herbatniki od zawsze najlepsze do mleka czy kawy <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Pasuje do nich to pastelowe otoczenie - takie delikatne kuleczki z śnieżną, białą posypką ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne:) I z pewnością smaczne!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...