niedziela, 30 listopada 2014

Czekoladowe pierniczki



Nie mogę uwierzyć, że jeszcze nigdy nie robiłam pierniczków z kawałkami czekolady! Gdzieś głęboko zakorzenione mam przekonanie, że te świąteczne ciasteczka muszą być koniecznie z polewą czekoladową lub lukrem, opcjonalnie nadziewane marmoladą... ale nigdy nie pomyślałam o dodatku chrupiących kawałeczków czekolady do ciasta. I choć to bardziej ciasteczka o smaku piernika, niż standardowe, tradycyjne, pełnoprawne, miodowe (!) pierniki - smakują świetnie!




Składniki
  • 125 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 czubate łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka kakao
  • tabliczka czekolady deserowej, posiekanej
Miękkie masło ubić z cukrem. Wbić jajko, zmiksować. Dodać mąkę przesianą z przyprawą, proszkiem, cynamonem i kakao. Zmiksować. Dodać czekoladę i wymieszać. Wałkować ciasto na stolnicy delikatnie posypanej mąką, wycinać pierniczki, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 st. C przez ok. 15 min.


źródło: zmodyfikowany przepis z książki 'Ciastka, ciastka i takie tam', A. Królak

8 komentarzy:

  1. dzięki takim wypiekom kocham atmosferę świąt! :) zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2014/11/uwaga-konkurs-swiateczny.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekoladowych pierniczków jeszcze nie jadłam, super pomysł! Zapraszam do wzięcia udziału w akcji "korzenne przysmaki" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zachęcamy do dodania przepisu do akcji "Świąteczne potrawy" na zBLOGowanych
    w pierwszej kolejności jednak zachęcamy do rejestracji bloga w największym w Polsce serwisie skupiającym blogi z 22 kategorii

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, pyszności :) Bardzo mi się takie czekoladowe pierniczki podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł,akurat mam trochę ciasta piernikowego,więc wypróbuje.Zawsze dodawałam kawałki czekolady do ciasta biszkoptowego,teraz dodam do pierników.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...