sobota, 2 października 2010

Waniliowa babka z białą czekoladą



Nie lubię białej czekolady, ale to ciasto zrobiłam, gdy tylko zobaczyłam przepis. Delikatnie waniliowa, z nutą białej czekolady, miękka babka. Nawet mnie bardzo posmakowała - na tyle, że jestem pewna, iż nie raz jeszcze do niej wrócę! :)
Przepis z gazety "Mój piękny dom", trochę zmieniony.

update: tak jak mówiłam, wróciłam do tego przepisu i postanowiłam zamieścić tutaj kilka spostrzeżeń. Przede wszystkim, po raz kolejny zakochałam się w konsystencji ciasta. Cudowne, gładkie, pachnące wanilią i białą czekoladą, puszyste i maślane.
A jeśli chodzi o wykonanie. Podczas rozpuszczania czekolady należy ją dość mocno mieszać, żeby nie utworzyły się grudki. Masło najlepiej utrzeć najpierw samo, potem stopniowo dodawać cukier, następnie po jednym jajku, aby masa była bardzo gładka.


Składniki
  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • płaska łyżka proszku do pieczenia
  • 220 g miękkiego masła
  • 170 g drobnego cukru
  • 32 g cukru waniliowego
  • 3/4 łyżki ekstraktu z wanilii
  • 4 jajka
  • 100 g białej czekolady
Masło ubić z cukrem, cukrem waniliowym i ekstraktem na puszystą masę, dodawać jajka, po jednym, dokładnie miksować. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, przestudzić i dodawać po łyżce do masy. Na końcu przesiać obie mąki z proszkiem do pieczenia, zmiksować. Ciasto przełożyć do formy (z tuleją o śr. 23 cm) wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Piec w 180 st. C przez 40 min. lub dłużej, do 'suchego patyczka'. Po wystudzeniu można babkę polać polewą z białej czekolady.


17 komentarzy:

  1. Jaka delikatna ta babeczka. Podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada pieknie:) taka puszysta i lecitka, mniam... a przy tym smakowita:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie przepisy, gdzie po zrobieniu ich okazuje się, że są pyszne i nawet osoba,która za jakimś składnikiem nie przepada, zjada z radością:)
    Piękna babeczka!

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna babka, a połączenie wanilii i białej czekolady mówi samo za siebie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, zawsze jak widzę taką babkę to nachodzi mnie ochota, żeby upiec swoją. A jakoś się boję :P
    Świetne połączenie smaków, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda rewelacyjne ;D Twoje zdjęcia są śliczne ;* a ja poluje na przepis na idealną babkę piaskową, mam na nią takiego smaka, że hej ;DD

    OdpowiedzUsuń
  7. Leciutka jak chmurka się wydaje... Podobają mi się takei babki (babeczki wręcz, bo takie puszyste! :) )

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja białą czekoladę lubię bardzo i chętnie spróbuję w Twojej babce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tam białą czekoladę lubię. Bez szaleństw, ale lubię. Babka tym bardziej więc ląduje w zakładce "do wypróbowania". :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna babka :) białą czekoladę średnio lubię, ale w wypiekach bardzo

    OdpowiedzUsuń
  11. cudowna babka:) przypomniałaś mi, że dawno nie piekłam w tej formie;) miłej nadchodzącej niedzieli Maniu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejna wspaniała babka na blogu ! To Ja się częstuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja tam uwielbiam białą czekoladę.. Jest taka..inna. Ale z kolei nie jestem fanem babek.. No nie wiem, ale poza tymi drożdżowymi, nie potrafię się do nich przekonać. Może to dlatego, że nigdy nie robiłem takiej z białą czekoladą;))

    OdpowiedzUsuń
  14. biała czekolada w takiej babce zapowiada się świetni!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...