sobota, 13 sierpnia 2011

Jak zrobić 'Self-raising flour'


W niektórych przepisach pojawia się określenie 'self-raising flour' (lub 'self-rising flour'). Jest to nic innego, jak zwykła, pszenna mąka z dodatkiem środków spulchniających. Gdzieniegdzie spotykałam się z proporcją '1,5 łyżeczki proszku do pieczenia i 0,5 łyżeczki soli na każdą szklankę', ale dla mnie to stanowczo za dużo. Na jednym z anglojęzycznych forów znalazłam podaną niżej 'recepturę' i mnie ona najbardziej pasuje.


Składniki
  • 500 g mąki pszennej typ 450
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli (można dać więcej)
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Przechowywać w zamkniętym pojemniku, w suchym miejscu.

8 komentarzy:

  1. Mi też zawsze wydawało się że to za dużo proszku i soli, teraz będę korzystała z Twojego przepisu:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie trzeba wypróbować Twój przepis!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uff, dobrze że ktoś oprócz mnie ma też takie wrażenie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Thx for advice I'm about doing Mojito Cupcakes! <3 ( those mojito cupkaces -> goodtoknow.co.uk/recipes/534773/mojito-cupcakes )

    OdpowiedzUsuń
  5. Super :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam czy mąka self raising flour to odpowiednik naszej 450

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, to mąka samorosnąca :) chodzi o to, że do białej mąki dodane są już proszek lub sodka, nie trzeba dodawać tych składników do ciasta, tylko znajdują się w mące :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...