środa, 12 września 2012

Galette z nektarynką i borówkami


Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się takiego efektu.
Wzięłam do ręki książkę Nigelli, przekartkowałam, trafiłam na galette. Mówię - 'ot, takie ciastko. Trochę borówek, nektarynka, gotowe ciasto francuskie. Nic specjalnego, ale wszystko akurat zalega. Nawet konfitura morelowa jest otworzona'. Zbieg okoliczności, który przerodził się w jedną z pyszniejszych kompozycji tego sezonu. Miękka nektarynka, fioletowe borówki, gruba warstwa cukru pudru na maślanym, delikatnym, warstwowym spodzie... Och, musicie spróbować! 
Dodatkowo, chciałabym się pochwalić zdolnościami artystycznymi mojej Mamy. Na drugim zdjęciu dość dobrze widać jej szydełkową serwetkę. W domu mam wiele tego typu rzeczy, a także różnych kompozycji, vintage dodatków, oryginalnych zestawów, niespotykanych akcesoriów... Obie mamy na tym punkcie 'fioła', więc wpuszczenie nas do sklepu, oferującego tego typu wyposażenie kończy się nie tylko przyniesieniem do domu kolejnych, ale też zmianą wystroju (i wypadającą z szafek zastawą kuchenną... Chociaż ostatnio dużej części się pozbyłyśmy, sprawiając radość innym) :-)


Składniki
  • 1 paczka (ok. 375 g) gotowego rozwałkowanego ciasta francuskiego, rozmrożonego
  • 2 łyżki niskosłodzonej konfitury albo dżemu morelowego
  • 2 łyżki gęstej tłustej śmietany
  • 1 nektarynka, pokrojona na 16 cząstek
  • 125 g borówek amerykańskich
  • 2 łyżeczki cukru Demerara
Piekarnik rozgrzać do 220 stopni. Ciasto rozłożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Konfiturę albo dżem wymieszać ze śmietaną i posmarować ciasto, zostawiając ok. 1-2 cm wolnego miejsca z brzegu. Ułożyć owoce na cieście, posypać cukrem* i piec 15 minut. Po upieczeniu Pokroić na kawałki i podawać. Najlepiej smakuje ciepłe :-)


* nie sypałam, po zrobieniu zdjęć oprószyłam cukrem pudrem


źródło: Nigella ekspresowo

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasto francuskie, dziś robiłam z niego rogaliki, wyszły nieziemskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. szydełkowe cudo. i ciastko pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. No no!
    Świetny efekt trzeba przyznać bez zawahania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, muszę wypróbować :D
    Wygląda to przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm przekonałaś mnie maślanym spodem <3

    OdpowiedzUsuń
  6. ślinka cieknie na sam widok pysznego deserku ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniale podane. dostojnie można by rzec :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jakoś ostatniuo mi nie po drodze z ciastem francuskiem, ale taką samą kompozycję na kruchym to bymc chętnie odtworzyła:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...