wtorek, 12 sierpnia 2014

Biszkopt z kremem twarożkowym




Duże u nas ostatnio zapotrzebowanie na ciasta :-) Tym razem jednak - o dziwo - z kremem, a nie z owocami :) Była stosowna okazja, miałam robić tort, ale stwierdziłam, że postawię na coś prostego. Zjedliśmy ze smakiem, bo ciasto dobrze nasączyłam i pozwoliłam mu przez noc poleżeć w lodówce (co również Wam zalecam), żeby smaki zdążyły się "przegryźć".


Składniki
Biszkopt
  • dowolny, kakaowy, z 6 jaj, upieczony w tortownicy o śr. 26 cm (np. taki jak tu, klik)


Nasączenie
  • filiżanka zimnej, mocnej kawy
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • kilka łyżek orzechówki
Wszystkie składniki wymieszać.


Krem
  • 900 g tłustego, śmietankowego serka ("Mój ulubiony" - musi być dobrze zmielony, pełnotłusty i sztywny, bo nie dodajemy żadnego usztywniacza!)
  • pół szklanki cukru pudru
  • 3 łyżki cukru z wanilią
  • chlust ekstraktu z wanilii
Wszystkie składniki utrzeć przy pomocy miksera na puszystą masę.


Dodatkowo
  • słoik dżemu wiśniowego
  • opcjonalnie: owoce, czekolada do dekoracji

Biszkopt przekroić na pół. 1 połowę ułożyć na paterze, nasączyć. Wysmarować biszkopt dżemem wiśniowym, wyłożyć kilka łyżek kremu, przykryć drugą połową biszkoptu. Znów nasączyć. Udekorować pozostałym kremem. Przechowywać w lodówce.



2 komentarze:

  1. Praktycznie robię tak samo krem i to już od dawna, tylko nie dodaję mleka :) Bardzo go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleka? Nie ma w przepisie na krem żadnego mleka ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...