wtorek, 29 listopada 2016

Świąteczne twarożkowe laseczki




Po raz piąty w życiu próbuję dodać ten przepis na bloga. Albo padała mi bateria w aparacie, albo zdjęcia nie wyszły na tyle znośne, by je opublikować, albo (najczęściej) ciastka znikały szybciej, niż byłam w stanie je sfotografować. I chyba nie zdziwię Was pisząc, że tym razem również ledwo udało mi się zdążyć... ;)


Składniki
  • 3 szklanki mąki
  • 500 g tłustego twarogu
  • szklanka cukru
  • łyżka cukru z wanilią
  • jajko
  • 3 płaski łyżeczki proszku do pieczenia
  • jajko roztrzepane z odrobiną wody do posmarowania i gruby cukier do posypania
Wszystkie składniki ciasta włożyć do miski i zagnieść ciasto. Gdy będzie gładkie i elastyczne, odrywać po kawałku i toczyć z niego cienkie wałeczki. Kroić je na kawałki, zawijać w laseczkę i układać na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia. Smarować jajkiem i posypywać cukrem. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez 15 min.



źródło: 'Ciasta świąteczne'

2 komentarze:

  1. Ja się wcale nie dziwię. Jeszcze w szkolnych czasach ciasteczka z twarogowego ciasta miałam w cukierni, która była po drodze ze szkoły. Co to była za pokusa! Na takie prosto z pieca chyba bym się rzuciała po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ one urocze! Będę piec :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...