czwartek, 22 czerwca 2017

Tarta czekoladowa z truskawkami (bez pieczenia)




Tegoroczna letnia sesja była dla mnie wyjątkowo łaskawa, jednak - jak zresztą widać to po mojej frekwencji na blogu w ostatnim miesiącu - musiałam więcej czasu poświęcić na intensywną naukę. Od kilku dni natomiast mam pełnoprawne wakacje i początkowo musiałam po prostu odpocząć, a wczorajszy pierwszy dzień lata zainaugurowałam wizytą w słynnej Energylandii (jest super!). Od dziś zaczynam nadrabiać zaległości, bo sporo się tego nagromadziło - jeśli obserwujecie mnie na instagramie to tam w miarę na bieżąco wrzucam zdjęcia. Na pierwszy rzut idzie czekoladowa tarta z truskawkami, oczywiście bez pieczenia - pewnie ze względu na panujące warunki pogodowe niewielu osobom chce się włączać piekarnik ;) czekoladowy, ciasteczkowy spód, krem z gorzkiej czekolady i słodkie, soczyste, świeże truskawki. Polecam!


Składniki

  • 350 g herbatników czekoladowych
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g masła

Herbatniki zmielić. Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej, wymieszać z herbatnikami. Foremkę do tarty natłuścić olejem, w dno i boki "wbić" ciasteczkowy spód. Schłodzić w lodówce przez 1 godzinę.


Krem czekoladowy

  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 300 ml schłodzonej śmietanki 36%
  • 250 g schłodzonego mascarpone
  • truskawki

Czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić w kąpieli wodnej. Ostudzić. Śmietankę i mascarpone umieścić w misie miksera i ubić na sztywno. Powoli dolać chłodną, ale wciąż płynną czekoladę, cały czas miksując. Szybko i dokładnie zmiksować. Wylać na przygotowany spód, wyrównać wierzch. Truskawki (dowolna ilość) umyć, obrać, pokroić w plasterki lub nie (można ułożyć truskawki w całości) i udekorować ciasto. Przechowywać w lodówce. Smacznego!




2 komentarze:

  1. Taką tartę z czekolady mogłabym jeść codziennie!:)
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawkowo-czekoladowe szaleństwo, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...