wtorek, 13 września 2011

Mrożony sernik z masłem orzechowym


To taki sernik-nie-sernik. Tak naprawdę jest w nim mało sera, ale to nie przeszkodziło mu w byciu deserowym królem ;). A tak całkiem poważnie, bardzo nam posmakowało takie połączenie smaków, sernik smakuje jak dwuwarstwowe, domowe lody orzechowo-czekoladowe, jest kremowy (nawet po 2 dniach w zamrażalniku). Słodki smak równoważą słone orzeszki. Tylko nie miałam cierpliwości do czekania aż masa orzechowa się zamrozi, więc wyszły mi wzorki ;). Przepis zmodyfikowany, z książki Garfielda.


Składniki 
Spód
  • 2 szklanki pokruszonych ciasteczek pełnoziarnistych (ok. 200 g)
  • 80 g masła, stopionego
  • 4 łyżki orzeszków ziemnych (solonych)
Masło wymieszać z ciasteczkami. Orzechy posiekać na mniejsze części, dołożyć do masy ciasteczkowej, wymieszać. Tortownicę o średnicy 22-23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, boki wysmarować masłem. Masę wcisnąć w dno, wyrównać. Wstawić do zamrażalki.


Masa orzechowa
  • szklanka masła orzechowego (gładkiego)
  • 110 g serka kremowego
  • 6 czubatych łyżek cukru pudru
  • 250 g śmietanki kremówki, 36%
Serek ubić z cukrem, dodać masło orzechowe i zmiksować. Wlać śmietankę, znów zmiksować na gładką masę. Wylać na ciasteczkowy spód, zamrozić.


Masa czekoladowa
  • 250 g śmietany kremówki
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 100 g czekolady gorzkiej
Czekoladę pokruszyć, włożyć do miseczki. Śmietanę podgrzać, aby była gorąca, nie można doprowadzić do wrzenia! Zalać czekoladę, ostawić na bok. Za ok. 2 minuty przemieszać masę, wystudzić. Wylać na masę orzechową. Wstawić do zamrażalnika (u mnie sernik stał tam całą noc).

23 komentarze:

  1. Zobaczyłam to zdjęcie na mikserze i od razu poznałam, że to chyba u ciebie. W ogóle podobają mi się twoje fotografie, ale słyszałaś już takie pochwały pewnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się bardzo, że poznałaś! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozpustny, ale na pewno nieprzyzwoicie pyszny ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Masło orzechowe, sernik, już kocham :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowity!
    Wyobrażam sobie jego smak...

    OdpowiedzUsuń
  6. Una bella ricetta per ogni momento :) ciao

    OdpowiedzUsuń
  7. To musi być niewyobrażalnie pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku, wygląda absolutnie kusząco!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale te wzoprki dodają mu niesamowitego uroku ....a ja jestem bardzo ciekawa jak smakuje takie mrożone ciasto, bo jeszcze w życiu nie jadłam i nie robiłąm:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mrożony sernik z masłem orzechowym - cudo. Niczego więcej mi do szczęścia nie potrzeba jak kawałka czegoś tak smakowitego...nawet o tej nieprzyzwoitej porze ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba się zauroczyłam w tym serniczku! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wyobrazam sobie jak smakuje pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. "sernik smakuje jak dwuwarstwowe, domowe lody orzechowo-czekoladowe"
    O Boże! To jest to - uwielbiam takie smaki! Chcę kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  14. co za świetny pomysł i do tego jaka prezentacja :) cudnie

    OdpowiedzUsuń
  15. mmm pycha! masło orzechowe i czekolada to idealne połaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się, że się podoba. Jest pyszny, polecam. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacja:) Sernik w takim wydaniu musi przyprawiać o apetyczny zawrót głowy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, zrobiłam i totalnie trafił w moje kubki smakowe:D Tylko spód zrobiłam z oreo. Dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...